Novi Sad
22.08.2014.
12:05 > 12:08
Putovanja preko manjih turističkih agencija, takozvanih preprodavaca aranžmana ili subagencija, sve su rizičnija.
  • Markos

    24.08.2014 22:28
    rok za zalbu
    rok za zalbu za neiyvrene ili delimicno izvrsene usluge je 30 dana od dana povratka sa putovanja prema yakonu o yastiti potrosaca. po zakonu o turizmu to je 15 dana. u obzir se uzima prvi zakon jer je u intetresu potrosaca.
    eto, u zemlji Srbiji imate i dva zakona koja regulisu istu stvar. Jest da se ne podudaraju, ali nema veze, ima i gorih stvari.
  • Milorad Pavlović

    23.08.2014 23:20
    Dragi putnici
    Vama, što sve želite da rezervišete sami preko interneta, želim prijatan boravak u objektu "video sam fotografije na internetu isam bukirao", kao i udoban "sopstveni prevoz" do Egipta, Kipra, Malte, Turske i udaljenih grčkih ostrva... Vama, što aranžmane uplaćujete u nekoj "trafika - agenciji" koja postoji bukvalno od juče, želim malo dobrog razuma za ubuduće. Samo napred, što jeftinije i posle kukajte... Vi, naši putnici, ako nas u 03h ujutro pozovete sa putovanja, da vam je npr. u apartmanu / sobi začepljen lavabo - okrenućemo planetu u rikverc ako treba da se problem reši! Ako ste sami bukurali - obratite se upravi vodovoda...
    Milorad Pavlović
  • Shitaqua ili Aqua turs

    23.08.2014 14:35
    prevara!
    Prvi put sam putovala sa Aqua tursom. Beogradska agencija. Zali Boze para sto su uplacene! Kamo srece da sam znala kako da odreagujem onda, elem smestaj na Tasosu je placen papreno a kad smo otisli tamo uzas majke Bozije! Sve skrnavo, prljavo, vode vise nema nego ima, da ne spominjem toplu vodu koja je misao imenica, studio kao izlog, masem spremacici sa WC solje, namestaj star 10 godina a na slici ko nov (od kad su te slike?!), vlasnici vile zive u prizemlju ne znaju rec engleskog, pola stvari po apartmanima nema funkciju, kao ni odvodi u kupatilu. UZAS. A prosle godine za iste pare u vili dva broja nize ka plazi bili k'o u hotelu od 5*. Ali druga agencija, Sabra. Kazem vodji puta da cu se zaliti a on meni ˝Pisi, pisi po fejsbuku˝ profesionalno nema sta! Do kada je rok da se zalim turistickoj agenciji, nemam pojma nista o tom procesu? Je l moze neko da me uputi?
  • Darko

    23.08.2014 11:45
    Subagenti Srbija
    Mislim da bi zakonom trebalo da se definiše ko može i na koji način da radi sub-agentsku prodaju. Licence za subagente-posrednike koje su bile uvedene 2010 godine napravile su selekciju agenata po Srbiji, međutim iste godine su ukinute i sada svako ko registruje šifru može da radi agentsku prodaju, pa i bilo koji kiosk npr. To bi trebalo vratiti kako bi postojao neki red i sredstva obezbedjenja i kod subagenata! S druge strane, touroperatori daju ugovore o subagenturi ko god im zatrazi, trebalo bi da pre toga provere o kome s radi, preporuke za tog agenta i tome slicno.
  • Oštećeni

    23.08.2014 11:11
    Builo je toga u NS
    Pre 2 god. Sport Travel u Ćirpanovoj ulici je imao problem da je nekoliko desetina ljudi uplatilo aranžmane a spomenuta agencija nije novac prosledila. O ovome osim 021 skoro da niko nije ni pisao a vlasnica je ponovo otvorila agenciju u Beočinu i nastavila isti posao. Vodi se krivični postupak ali znate kako je to kod nas.
    Ljudima propali godišnji odmori i po par stotina eure.
  • Milan Dunjic

    23.08.2014 08:50
    Odgovor
    Moja porodica drzi subagentsku agenciju vec 25 godina. Od nje se hranimo a neki smo se i odškolovali. Da smo prevaranti, ne bi trajali godinu dana a ne 25 godina. Prošle godine je agencija organizator imala problem sa smeštajem našeg putnika u hotel u Egiptu. Problem je ispao između organizatora i hotela. Naš putnik nije mogao da ostvari kontakt sa organizatorom nekih desetak sati jer se organizator nije javljao dok nije rešio problem. Zato smo mi sve vreme bili tu - na vezi sa putnikom u Egiptu, na vezi sa njegovom porodicom u Srbiji dok smo konstanto vršili pritisak na organizatora kroz kontakte u Srbiji da se problem reši inače će imati posledice! Pretprošle godine je našem putniku uz našu asistenciju vraćen novac jer ga je organizator smestio u suteren hotela!
    Vaš tekst je jednostran i brzinski napisan bez ikakvog sagledavanja situacije.
    U ukupnom bilansu - subagenti nikako ne prave veći broj problema od organizatora. Setite se samo grdnih problema sa putnicima koji su ostajali u Egiptu skoro svake godine - United Travel, Trinity... Siguran sam da ovaj tekst može da šteti poslovanju ozbiljnih subagenata kao što je agencija moje porodice. Pošto mi - ozbiljni subagenti imamo i malu neformalnu grupu/organizaiju od nekih 50 članova, upravo se dogovaramo šta da činimo povodom vašeg teksta i šerovanja ovako neistinitih i štetnih informacija.

    Pozdrav
    Milan Dunjic Golding Travel
  • Sale NS

    23.08.2014 06:12
    Ni "veliki" nisu veliki !
    Ima problema i sa tzv. velikim agencijama. Konkretno, ja sam imao letos problem sa "velikom" beogradskom agencijom, prigovor su mi odbili, YUTA traži pare za arbitražu i to samo za deo "platio si ovo, dobio si nešto drugo". Prijavio sam Turističkoj inspekciji, čekam odgovor (ali već znam kakav će biti) a onda krećem u medije sa jedinim ciljem prema budućim putnicima "nemojte kod ovih" !
  • dado

    23.08.2014 00:41
    Vise puta sam od najpoznatijih turistickih agencija doziveo da mi se ni ne jave kada sam se interesovao za odredjeni smestaj.Zahvaljujem im sto sam otkrio booking.com i sam naucio da sve rezervisem kako zelim. Poslednjih 5 godina putujem iskjucivo tako i zaboravio sam na ovakve gluposti..
  • markos

    22.08.2014 22:05
    kako letovati?
    Dragi moji, citam ove komentare i sve mi je ovo poznato. Radim u agenciji vec skoro 30 goina, necu reci kojoj, da ne ispadne reklama. 30 godina gradim svoju karijeru ljubaznoscu, profesionalnoscu, tacnim i istinitim informacijama, i mogu reci da imam veoma veliki broj klijenata, a mnogi su mi postali i prijatelji, koji mi se sa poverenjem obracaju kad su u nedoumici gde da provedu svoj odmor. Znaci, poklanjaju mi apsolutno svoje poverenje.
    E sad, zasto se ne oglase oni prevareni turisti koji su rezervacije radili preko nekog rezervacionog sistema, putem interneta, kome da se zale posle, kako da isteraju stvar do kraja?
    Ili, mnoge ljude privuce iskljucivo niska cena, a od kada postoji ta i ta agencija, koji ljudi stoje iza nje, e to nije bitno, bitna je niska cena. Cak se zbog 10-20 eura ljudi odlucuju da svoj novac uloze u nepoznato, a posle kuku-lele. U pravu je i pisac redova koji navodi ,,ko je dozvolio da se registruje ili preregistruje vec dokazani prevarant,,? E to je pitanje za drzavu. A zakon kaze da bez obzira da li je subagent iliti posrednik prebacio tj. uplatio novac za svog (tvog) klijenta, agencija organizator putovanja MORA DA IZVRSI USLUGU! Da li je to normalno i da li je to DOBAR ZAKON? N I J E!
    I DRAGI MOJI, MOGAO BIH JOS MNOGO O OVOJ TEMI, ali neka malo i drugi pishu. Pozdrav svima
  • Turisticki radnik

    22.08.2014 20:48
    Tesko spinovanje
    Naravno, odmah kreće hajka na subagente, panika i poruke “idite kod organizatora direktno”... Ljudi, jedan "Argus tours" ima samo 1 poslovnicu + 50 subagenata, i radi sve u 16, sa više od 50.000 putnika godišnje! Prošle godine je "Jupiter tours" subagentski prodavao aranžmane jeftinije i od samih organizatora i zavrnuo oko 200 putnika. Naravno, putnicima to nije bilo sumnjivo, već su se vodili samo uštedom. Nije bitno da li agencija (subagent) posluje 2 ili 22 godine, da li je u istom lokalu prekjuče bila cvećara, juče trafika, a danas agencija – takvim tumačenjem su svi subagenti strpani u isti koš. Uostalom, danas ozbiljni organizatori insistiraju da im subagent uplati najmanje 50% fakturisane vrednosti aranžmana u roku od 48h od momenta najave rezervacije, a ukoliko to ne učine rezervacija se suspenduje, ukoliko uplata ne legne u sledeća 24 sata putnici se direktno obaveštavaju o situaciji. "Argus" svojim subagentima uslovljava potpisivanje subagentskog ugovora bankarskom garancijom u visini od 3000 evra, "Sabra" polaganjem 4 menice... Elem, država ili neće, ili ne zna ili ne želi da reši pomenuti problem, iako je još pre 15 godina dobila model rešenja preslikan iz zapadne Evrope i gurnula ga pod tepih.
  • Novosadjani

    22.08.2014 18:40
    Vaucer - Perla
    Eto ima nas i koji krecemo na put a zaboravimo vaucer....Aranzman smo po 7x uplatili preko Perla Toursa, letovali smo na Tasosu i nikakvih problema nismo imali ni ranijih godina a ni sad kad smo stigli bez vaucera
  • subagent

    22.08.2014 15:47
    Izjava ne odgovara realnosti. Jednostavnije ne može biti: organizator putovanja proslediće subagentu vaučer kada se reguliše plaćanje (avans, administrativna zabrana ili čekovi). A bez vaučera ne može se ući u autobus ili apartman. Uostalom ko kreće na put bez dobijenoga vaučera?
  • nnn

    22.08.2014 14:00
    uciti - nauciti
    ..mogu ja da proucim i naucim zakone, a mogli bi vi da po zakonu ne dozvolite da se takve firme uopste otvaraju ili da im zabranite trajno rad!
    ..eee kad bi svako radio posao za koji je placen..
  • 22.08.2014 13:35
    Još jedan razlog da mlada Srbadija sedi ispred prodavnice i pije pivo, umesto da vidi malo sveta.
  • nsad

    22.08.2014 13:19
    hm
    kako koja agencija... sam ne mozes u bec za 59 evra sa 2 nocenja i prevozom... sam ne mozes u veneciju za 79 evra i 2 nocenja i prevozom... tamo gde mozes sam da je jeftinije, tamo gde je povoljnije preko agencije ali proverene... bolje je dati 20 eur vise nekom pouzdanom nego se posle juriti i za ono ostalo sto si platio
  • Maki021

    22.08.2014 13:13
    Ovi iz JUTE se javljaju samo kada treba da apeluju na turiste da ne plaćaju aranžmane od agencija koje nisu njihove članice. A kada treba da reaguju po žalbi na svoje članice žalbe su, uglavnom, neosnovane. Plus - da bi predao žalbu oštećeni mora da uplati novac za predaju iste, što predstavlja nepresušan izvor prihoda!
  • jo

    22.08.2014 12:40
    Za normalne
    Za normalne postoji internet pa sam nadješ smeštaj.Odeš napolje pare direktno gazdi na ruke i vidiš smeštaj pre nego što platiš.U putu sam odrediš gde ćeš stati i koliko i ne zavisiš da li će " autobus visoke turističke klase " prokišnjavati ili će vozač da zaboravi da sipa gorivo ili da li će neki agent-subagent da plati smeštaj
  • wifi

    22.08.2014 12:34
    Nisam siguran...
    ko ovde nije popio lekove, ali znam da ovom liku ne bih poverio ni nacrtane ovce da mi čuva a ne da mi on organizuje put i letovanje. Prosto nije profesionalno davati izjave ovakvog tipa, pa ko bi normalan sa takvim čovekom ušao u bilo kakav poslovni aranžman? Btw bolje je malo istražiti i na letovanje otići u sopstvenom aranžmanu ma koliko to izgledalo skuplje, na kraju se isplati...
  • Od sledece godine samo u sopst

    22.08.2014 12:26
    Kon tiki nikad više!

    Vodeći se time da su poznati i da dugo godina rade, odlučim se da letujem preko njih , da mi oni dan pred polazak tj. 17h javili ipak neće biti mesta! Totalno neprofesionalno i ne zainteresovano da mi ponude neku zamenu!
    Sledece godine samo u sopstvenoj reziji!
  • grunf

    22.08.2014 12:18
    stvarno?
    Extra saveti i jos bolji pristup problemu. Da se putnici upoznaju sa zakonom? Ma ajte, molim vas. Posteno, pa ko koga... Agencije treba potpuno izbeci, ali nazalost, nisu svi u mogucnosti to da urade.
  • Bojan

    22.08.2014 12:09
    Naravno
    Uvek bilo ;)

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna